۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۱۱

سعیدی:

لزوم بازنگری در الگوی کشت کرمان/ 2460 کیلوگرم زعفران استان روانه بازار مصرف شد

لزوم بازنگری در الگوی کشت کرمان/ 2460 کیلوگرم زعفران استان روانه بازار مصرف شد

کرمان - خبرگزاری مهر: رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان بر لزوم بازنگری در الگوی کشت در استان کرمان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس سعیدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران از کشت زعفران در 10 شهرستان استان کرمان خبر داد و گفت: طی سال جاری دو هزار و 460 کیلوگرم زعفران در کرمان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

وی ارزش ریالی این محصول را 123 میلیارد ریال عنوان کرد و اذعان داشت: طی سال جاری نیز 605 هکتار ازا ارضی استان زیر کشت زعفران قرار دارد.

سعیدی تصریح کرد: در این سطح زیر کشت مقدار سه هزار و 630 تن پیاز نیاز است که اعتباری برابر 121 هزار میلیلون ریال نیاز دارد.

این مسئول تابستان و پاییز را فصل کاشت این محصول کشاورزی دانست و اذعان داشت: در هر دوره کاشت زعفران در هر هکتار برای 20 نفر اشتغالزایی می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه این گیاه به مرور زمان به مرحله اقتصادی می رسد، یادآور شد: بعد از یک ماه از زمانکاشت کشاورزان اقدام به برداشت زغفران تولید کرده و آن را به بازار مصرف ارائه می کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 95 درصدآب استان در بخش کشاورزی استفاده می شود، تصریح کرد: بخش عظیمی از این آب به واسطه استفاده از سیستم های آبیاری مکانیزه هدر می رود.

این مسئول گفت: در کنار فرهنگسازی و سوق دادن کشاورزان به سمت استفاده از سیستم های آبیاری نوین باید الگوی کشت در استان بازنگری شده و محصولات پربازده با نیاز آبی کم جایگگزین محصولات کم بازده با نیاز آبی زیاد شود.

 

کد خبر 2338377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha